میوه خشک هلو​


ویژگی های میوه خشک هلو​

میوه تازه
بدون پوست
ارگانیک

مقدار انرژی در هر 100گرم


پتاسیم

732 کالری

فسفر

69 کالری

منیزیم

41 کالری

کلسیوم

43 کالری
در حال حاضر امکان خرید آنلاین نیست با شماره فرینو تماس بگیرید

خرید میوه خشک هلو

آیا میدانید میوه خشک هلو، رقیب آجیل های گران قیمت است؟! میوه به عنوان پای ثابت سبد غذایی خانوار، از اهمیت بالایی برخوردار است. علاقه ی وافر به برخی از میوه ها سبب تبدیل آنها به کمپوت و میوه خشک، می‌گردد. میوه خشک امکان بهره گیری از خواص و مزه ی بخصوص میوه های مختلف در سایر فصول سال را فراهم می‌نماید. میوه خشک هلو یکی از پرطرفدارترین و خوش طعم ترین میوه های خشک شده است که علاوه بر طعم بی نظیر، فواید منحصر بفردی هم دارد. جایگزین نمودن چیپس هلو به جای تنقلات مضر و آجیل های گران قیمت، ایده مناسبی برای حفظ سلامتی می باشد. تهیه میوه خشک مرغوب با طعم و ظاهر مناسب، نیازمند آگاهی و تجهیزات مناسب است. مجموعه فرینو در کنار ارائه چیپس میوه های مختلف، هلو خشک را در بسته بندی مناسب به مشتریان ارائه می‌دهد.

یکی از میوه های خوشمزه و آبدار تابستانی، هلو است که مزه ی شیرین و دوست داشتنی دارد. میوه خشک هلو در واقع اسلایس ها و تکه های کوچک میوه ی هلو هستند که در شرایط مناسب خشک شده اند. این خوراکی لذیذ که حاوی ارزش غذایی بالایی است جایگزین مناسبی برای تنقلات مضر می باشد. خشک کردن میوه ی هلو امکان نگهداری آن را به صورت بلند مدت فراهم می‌کند. اسلایس های مرغوب هلو دارای رطوبت مناسب و در اندازه های مرتب و یکسان می باشند. در واقع خشک کردن اصولی این میوه نیازمند آگاهی و تجربه می باشد. در صورتی که هلو در شرایط نامناسب یا به روش نادرست خشک شود، خاصیت و طعم مطلوبی نخواهد داشت.

جدول ارزش غذایی هلو خشک

هلو خشک (130 گرم)مقدار
کالری321
پروتئین4.6 گرم
کربوهیدرات78 گرم
قند59.6 گرم
فیبر9.2 گرم
چربی0 گرم
هلو خشک در گروه غذایی میوه ها قرار دارد و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. به گونه ای که به عنوان یک میان وعده ی کامل و مغذی به شمار می آید. هلو خشک منبع غنی از ویتامین C ویتامین های گروه B، ویتامین E و K می باشد. برخلاف کالری بالا، دارای فیبر بالا و مطلوب جهت کاهش وزن و احساس سیری در فرد مؤثر است. 100 گرم هلو خشک دارای 133 کیلوکالری، 34 گرم کربوهیدرات، آب 60 گرم، چربی کمتر از نیم گرم و فاقد کلسترول و قند می باشد. این ماده ی غذایی پر خاصیت برای میان وعده ی ورزشکاران، افراد چاق و کودکان انتخابی هوشمندانه است.

از گذشته و پیشینه میوه ی خوشمزه هلو چه میدانید.
از خاصیت های هلو تازه و هلو خشک اطلاع دارید؟ آیا میدانید که هلو خشک یکی از پرفروشترین میوه ها در زمینه طعم و مزه در جهان است.

بیوگرافی هلو

میوه هلو میوه ای هسته دار است که قسمت گوشته ی آن زرد رنگ است. پوسته ی رویه میوه هلو پر از پرز و حالت مخملی دارد. دارای مزه ای شیرین و میوه ای آبدار است. هسته داخل هلو سخت و زخمت است و به دو صورت هسته جدا و معمولی دسته بندی شده است.این میوه از خانواده ی گل سرخیان می باشد. شکوفه های درخت هلو به رنگ صورتی و بنفش یاسی است. برگ های درخت هلو به شکل بیضی و کاملا کشیده هستند. از شاخه های نازک و در هم پیچیده ای تشکیل شده .بلندی این درخت به ۵ متر میرسد.
چه موقعی هلو میرسد؟ وقتی رنگ هلو تغییر میکند وقت رسیدن این محصول است. هلو جزو آن گروهی از میوه هاسا که اگر در موقع برداشت کال و نرسیده باشد؛ بعد از چیده شدن هم روال رسبدن خود را ادامه میدهند.هلو از میوۀ های تابستانی است و چیون آن بستگی به زودرس و یا دیررس بودن ان دارد از خردادماه تا مهرماه موقع برداشت این میوه هست. برای رشد مناسب به دمایی بین 0 تا 32 نیاز دارد .آب و هوای مرطوب لازمه ی ان است که بهتر رشد کند. از حستسیت بسیتر بالایی برخوردار است 2 هفته بعد از زمان برداشت امکان فاسد شدن و خرابی دارد. به همین دلیل موجب شده هلو را به سرعت خشک یا کنسروی تبدیل کنند.
چین و آسیای جنوبی شروع پرورش این میوه هستند و مردم چینی‌ها هلو را نماد جاودانگی و طول عمر تلقی میکنند. کشورهایی مثل : ایران، گرجستان، ایالات متحده، ایتالیا، اسپانیا و یونان هم تولید کنندگان هلو به شمار می ایند. کشور گرجستان در این زمینه معروف تر است. شاید برایتان عجیب باشد در ایالات متحده 300 نوع هلو کاشت و برداشت می‎‌شود.

فرآورده‌های به دست آمده از هلو

فرآورده‌های بسیتر متنوعی دارد علاوه بر این که میوۀ این درخت را میتوانید میل کنید، بلکه از گلِ هلو، برگ هلو، هستۀ هلو و چوب درخت هلو برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. برای بیماری هایی مثل صرع، یبوست، تنگی نفس، سرفه، زردی، آپاندیسیت و دردهای شکمی ان را دم کرده و به عنوان دمنوش استفاده میکنند.
این میوه در معرض فاسد شدن و خرابی هست پس نوع کنسرو شده و خشک آن بیشتر از میوه تازه آن استفاده میشود. هلو خشک، برگۀ هلو و یا چیپس هلو در ایران بسیار مورد استقبال است. مربای هلو، مارمالاد هلو، چای هلو، پای هلو، کمپوت هلو، کیک هلو و سالاد میوه با هلو از لذت بخش ترین میل کردنی های این میوۀ خوشمزه است. از هلو خشک برای تزئین انواع دسر و شیرینی استفاده میشود.

در زمینه ارزش غذایی هلو چه جایگاهی دارد؟

میوه ملس و شیرین هلو، منبع کامل ویتامین‌ها و مواد معدنیِ لازم برای بدن انسان است. هلو یک منبع غنی از ویتامین‌های A، E، C، K، B1، B2، B3 و B6 است. مواد معدنی همچون کلسیم، پتاسیم، بتاکاروتن، آهن، فسفر، منیزیم، منگنز، فولات، پانتونیک اسید، زینک، روی، مس و سرشار از فیبر در خود جای داده است. هر 100 گرم هلو خشک دارای 382 گرم کالری، 67 گرم قند، 98 کربوهیدارت، 13 گرم فیبر، 6 گرم پروتئین و 1 گرم چربی است. باید بگویم که کالری و قند در هلو خشک بیشتر از تازه ی ان می‌باشد.

مزایای برگه هلو

با شنیدن این همه فواید انتظار زیادی از هلوخشک میرود که چند مورد را بیان کرده ایم .

1- دستگاه گوارش را تقویت می‌کند.

دمنوش هلو خشک برای کم کردن یبوست بسیار مفید است. هلوخشک معده را تقویت میکند و فیبر موجود در این میوه بواسیر، درد معده، ورم معده و زخم معده را درمان می‌کند. فیبر و کربوهیدرات موجود در هلو به هضم راحت غذا کمک میکند و سندرم روده تحریک‌پذیر را سلامتی میبخشد

2- مراقبت از کلیه ها، خواص برگه هلو.

این میوه از حجم زیادی پتاسیم دارا بوده و سم‌زدایی طبیعی بدن را انجام میدهد. هلو خشک سموم بدن را از طریق کلیه دفع می‌کند. به کسانی برنامه ترک سیگار را دارند توصیه می‌شود از هلو استفاده کنند. درمان سنگ گلیه و سنگ مثانه از فواید ان نیز به شما میرود از زمان های بسیار دور منطقه چین از هلو برای پاکسازی مثانه استفاده مینمود.

3- یکی از مهم ترین ها برای قلب.

برای سلامت قلب داشتن کلسترول و چربی خون متعادل، فشار خون مناسب و تغذیه مفید لازمه ی کار است. استفاده از هلو خشک شرتیط، قلب را بهتر میکند. بعد از تحقیقاتی که از گونه های حیوانی انجام شد نتیجه به دست امده این ابود که هلو باعث کاهش کلسترول بد خون و تنظیم فشار خون می‌شود. ویتامین K از لخته شدن خون جلوگیری میکند و احتمال حملات قلبی و سکته را در افراد کمتر میکند. دارای مقداری لوتئین و لیکوپن است که از بیماری‌های قلبی و نارسایی‌های آن جلوگیری می‌کند.

4- به سلامت چشم کمک میکند.

از گذشته این را شنیده ایم که اب هویج چون دارای ویتامین A هست به سلامت چشم کمک میکند. هلو خشک نیز دارای ماده ی بتاکاروتن است که بعد از جذب در بدن، به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ویتامین به ارتقای سلامت چشم کمک میکند و از بیماری های شایع چشمی جلوگیری میکند. برا کاهش اختلالات مغز هلو بخورید. برای جلوگیری از الزایمر و ضعیف شدن حافظه قابل استفاده است زیر فولات که ترکیبی بسیار مفید است در ترکیب این میوه بسیار خوشمزه وجود دارد. به افسردگی دچار نشوید.
منیزیم برای کاهش استرس یک گزیته فوق العاده است که در ترکیب هلو خشک دیده میشود. وجود ویتامین B6 و منیزیم در کنار هم، باعث تا هایپر اکتیوی کودکان بهبود پیدا کند.

5- سیستم ایمنی را قوی میکند.

اگر شما دارای سیستم قوی هستید در مقابل بسیاری از ویروس ها در امان هستید و برای بیشتر شدن ان از منابعی مانند هلو خشک که دارای این ویتامین ها و مواد معدتی هست استفاده کنید.

6- کم‌خونی را حذف کنید.

اگر کم خونی شدید و فقر اهن دارید از هلو خشک استفاده کنید که سریع ان را بهبود میدهد. بیماری استاز خونی یکی از بیماری‌های نادر کم‌خونی می‌باشد که در اثر زایمان و یا عمل‌های جراحی که فرد خون زیادی را از دست می‌دهد به وجود می‌آید که با استفاده از هلو احتمال به وجود امدن آن را کمتر کنید.

7- درمان کننده ی دیابت.

بعد از ازمایش روی موش های ازمایشگاهی به این نتیجه رسیدند که هلو به ترشح انسولین کمک میکند و قند خون را کمتر میکند و به دلیل داشتن قند طبیعی کاملا مناسب برای افرادی که دچار دیابت هستند البته این نکته را فراموش نکنیم که این تحقیقات از جنبه ی انسانی هنوز به نظر قطعی نرسیده است. قبل از مصرف نوع خشک ان با پزشک خود مشورت کنید.

8- ریسک سرطان را پایین می آورد.

بتاکاروتن، آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات فنولی همه در این میوه مفید جای داده شده که پیشرفت سلول‌های سرطانی در بدن را کاهش میدهد تحقیقات نشان داده که از این بیماری ها پیشگیری میکند : سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان پوست و سرطان روده.

 9- استخوان را تقویت میکند.

امروزه به خاطر تغذیه نامناسب پوکی استخوان افزایش یافته. پوکی استخوان از کمبود کلسیم و فسفر به وجود می‌آید که این فقر مواد معدنی در دوران یائسگی شدت پیدا کرده و خطر پوکی استخوان را در خانم‌های یائسه افزایش می‌دهد. با استفاده روزانه برگه ی هلو از کمبود ویتامین هایی که ما را دچار پوکی استخوان میکنند جلوگیری میکنیم. حتما میدانید که دندان‌ها نیز از جنس استخوان هستند، پس برای سلامت دندان و به خصوص سلامت لثه کاملا مفید است.

10- با هلو کاهش وزن پیدا کنید.

یکی از میوه های کم کالری در بین میوه ها هلو است که بدون هیچگونه سدیم و کلسترول است. این میوه بیشتر از آب و فیبر تشکیل شده .وقتی خشک میشود مقدار فیبر بیشتر میشود و با خوردن چند عدد از آن دو طول روز احساس سیری میکنید.

11- با هلو دیرتر پیری را تجربی کنید.

با مصرف هلو خشک جوان بمانید و به پیری دیر رس برسید. با مصرف روی روند پیری کند تر میشود و هلو دارای این ماده هست و همین باعث شده بتواند به عنوان یکی از معجزه های جوانسازی سلول ها شناخته شود ه افزایش ترشح هورمون تستوسترون در آقایان نیز یکی از کارکرد های مصرف این میوه است که باعث تقویت قوای جنسی و کارکرد صحیح تولید مثل می‌شود.

12- در دوران بارداری مصرف هلو را فراموش نکنید.

هماهنطور که اطلاع دارید در دوران بارداری مواد معدنی و مغذی بدن به علت تقسیم شدن بین مادر و جنین در بدن مادر کاهش پیدا میکند اگر مادر دنبال جبران کردن و ایجاد این منابع نباشد عملکرد تغذیه جنین دچار اختلال میشود. با این وجود باید در تغذیه موادی که دچار ویتامین های طبیعی هستند تجدید نظر کنید.
همچنین هلو خشک به علت داشتن فیبر زیاد درمان یبوست در دوران بارداری کمک می‌کند. وجود پتاسیم، دردهای عضلانی مادر را کمتر میکند و ویتامین C برای سلامت استخوان‌ها، دندان و دیگر اعضای بدنِ جنین مفید است.

13- ورزشکاران بخوانند.

کمبود پتاسیم در بدن ورزشکاران ان ها را دچار بیماری هیپوکالمی میکند. از عوارض شایع این بیماری ضربان قلب را نامنظم کرده و قدرت ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد. هلو خشک برای جبران کمبود پتاسیم و کمک به فرآیند متابولیسمی بدن و حفظ تعادل الکترولیت و همچنین تنظیم بافت عضلانیِ نیز موثر است.

14- پوست و موی سلامت با هلو خشک.

این میوه یکی از منابع غنی آهن که به سلامت پوست و رشد بیشتر مو کمک میکند را در خود جای داده است. برای پاکسازی پوست کف سر و افزایش فولیکول استفاده از هلو بسیار مفید است و حتی میتوانید برای رهایی از شوره های سرتان از ماسک هایی استفاده کنید که هلو در ترکیبات انها وجود دارد.
آنتی اکسیدان موجود در هلو خشک از پوست در برابر عوارض اشعه ماوراءبنفش نور خورشید، محافظت می‌کند. از هلو در کرم های نرم کننده و مرطوب کننده نیز استفاده میشود چون یک نرم کننده طبیعی است
برای جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست مصرف این ماعده را جدی بگیرید.

با عوارض مصرف نیز آشنا شوید

حساسیت زا بودن یکی از ویژگی های هلو است که مصرف ان را سخت میکند. در صورتی که از دستگاه یا انرژی خورشید شرایط بهتر است اما وقتی از مواد سولفیدی استفاده شود درصد بیشتری برای حساسیت زا بودن دارد. مواد سولفیدی موادی حستسیت زا هستند که کهیر، تنگی نفس، سرفه، عطسه، برونشیت، آنافیلاکسی از علائم آن است. هسته این میوه نیز دارای مواد سمی است که انسان را دچار اختلال میکند استفاده بیش از حد هلو خشک به خاطر قند و فیبر بالا باعث چاقی و افزایش قند میشود پس باید در مصرفش احتیاط شود.

حتما بخوانید

آماده کردن دمنوش هلو : چند تکه از هلو خشک را درون یک لیوان بریزید و روی آن آبجوش بریزید. ده دقیقه اجازه دهید تا خوب دم بگیرد پس از 10 دقیقه میل کنید. به جای آبجوش از چای سیاه دم کشیده هم میشتوان استفاده کرد و چای را با طعمی متفاوت میل کنید. استفاده میوه خشک هلو شیرینی ملایم و دلپذیری به چای می‌دهد و دیگر نیازی به استفاده از شیرین کننده‌های مضر نیست و با یک شیدینی طبعی طعمی بی نظیر را تجربه کنید . این ترکیب را می‌توانید هم گرم و هم سرد نوش جان کنید!
سالاد اسفناج با هلو : اسفناج، گردو، هلو خشک، انار دون کرده را با یکدیگر ترکیب کنید و از طعم بی‌نظیر این سالاد لذت ببرید . این سالاد خوشمزه را می‌توانید با روغن زیتون، لیمو ترش تازه و مقداری نمک و فلفل میل کنید.
صبحانه با هلو : هلو خشک را از شب قبل درون شیر یا آب خیس کرده بسته به سایقه خودتان است که کدام را انتخاب میکنید و صبح آن را با جوی دو سر ترکیب کنید و به عنوان یک صبحانه کامل و مقوی نوش جان کنید و از یک صبحانه طبیعی لذت ببرید.
تزئین دسر با هلو خشک : هلو خشک را می‌توانید به عنوان تزئین انواع شیرینی و کیک و دسر مانند ژله استفاده کنید و از طعمش هم بهره مند شوید.
ماست هلو : می‌توانید تکه‌های هلو خشک را داخل ماست بریزید و از آن به عنوان میان وعده یا همراه غذا استفاده کنید. ترکیب هلو خشک و ماست کم‌چرب کالری پایینی داشته و برای کسانی که تصمیم به کاهش وزن دارند، پیشنهاد مناسبی است.
هلو را جایگزین هله و هوله کنید : برای تغذیه مدرسه و میدان وعدۀ کودکانِ خود از هلو خشک، به جای مواد غذایی مضر با چربی و قند بالا استفاده کنید و سلامتی را از کودکی به انها بیاموزید.

خواص میوه خشک هلو

میوه خشک هلو علاوه بر طعم لذیذ و عطر دلپذیر، حاوی خواص و فواید منحصر به فردی است که انسان را شگفت زده می کند. خاصیت تکه های خشک هلو بیشتر از میوه ی آن به صورت تازه است. فیبر بالا، ویتامین C، ریز مغذی هایی مانند آهن، پتاسیم و ترکیبات ضد سرطانی از خواص عمده ی هلو خشک می باشند. مزایای استفاده از این میوه به شرح ذیل می باشد.
رفع کم خونی: چیپس هلو دارای میزان زیادی آهن و ویتامین C است که برای خون سازی و تولید گلبول های قرمز خون بسیار مفید می باشند.
تقویت سیستم ایمنی بدن: ویتامین C موجود در هلو خشک در تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش فعالیت پادتن و لنفوسیت مؤثر می باشد. این آنتی اکسیدان قوی سبب افزایش مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها و بیماری های عفونی می گردد.
تقویت رشد مو: آهن موجود در این تکه های خشک شده، سبب افزایش خون سازی و در نتیجه بهبود گردش خون در پوست سر می‌گردد. بدین ترتیب با تقویت ریشه ی مو، رشد موها افزایش می یابد.
کاهش وزن: به دلیل حجم بالای فیبر موجود در اسلایس های هلو خشک، با ایجاد سیری کاذب خوراکی موثر در کاهش وزن محسوب می‌شود.

بیماری های قابل درمان با میوه خشک هلو

هلو خشک دارای مواد مغذی و ویتامین های متفاوتی است و به همین دلیل به عنوان یک داروی طبیعی بسیار قوی عمل می‌کند. بیماری هایی چون آنمی، گلودرد و ضعف جسمانی با مصرف صحیح هلو خشک به میزان قابل توجهی درمان می‌شوند. ویتامین C و آهن موجود در هلو خشک در تولید و بازسازی هموگلوبین و تولید گلبول‌های قرمز خون مؤثر می باشند. خاصیت آنتی اکسیدانی این میوه سبب تقویت سیستم ایمنی و رفع گلودرد می‌شود. ضعف جسمانی اغلب اوقات به دلیل کاهش املاح، ویتامین ها و ریز مغذی های بدن روی می‌دهد. مصرف این خوراکی لذیذ علاوه بر تنظیم کنترل خون و رفع کم خونی، سبب تقویت پوست و مو نیز می‌گردد